«حبيب هشتمين خورشيد»؛ اولين كتاب درباره شهيد رئيسی رونمايی شد فیلم‌های سینمایی تلویزیون برای نیمه خرداد؛ از «صنوبر» تا «پا به پای آفتاب» رقابت سریال «نوبت لیلی» در جشنواره‌ بریتانیا برگزیدگان جشنواره دانشجویی موسیقی نواحی معرفی شدند + اسامی پخش مستند «پدر، پسر، گلوله» از شبکه دو به مناسبت قیام ۱۵ خرداد پوستر فیلم سینمایی «عطرآلود» منتشر شد + عکس بازپخش اپیزودهایی از «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» در نیمه خرداد + زمان پخش فراخوان جایزه پژوهش سال سینما منتشر شد + جزئیات تلویزیون ریسکِ تغییر مجری مناظره‌ها را می‌پذیرد؟ او با تمام رهبران خاورمیانه فرق داشت | روایتی از گفتگو‌ی اوریانا فالاچی با امام خمینی (ره) «ماه پنهان» محمدرضا یکانی در مراحل پایانی تولید آموزش به نسل جدید در بستر یک فیلم تلویزیونی | گزارشی از اکران خصوصی «محله باصفا» یک جای خالی و چند علامت سؤال | درنگی بر دلایل ضعف آثار سینمایی و تلویزیونی با محوریت امام خمینی (ره) اکران فیلم‌های کوتاه برگزیده فیلم فجر در سینماهای هنر و تجربه ماهرشالا علی در دنباله جدید «دنیای ژوراسیک» جزئیاتی از ساخت فیلم تگزاس ۴ و ۵ و حضور پژمان جمشیدی
سرخط خبرها

انتشار ترجمه کتاب «راهنمای تاب‌آوری»

  • کد خبر: ۱۷۵۱۲۲
  • ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹
انتشار ترجمه کتاب «راهنمای تاب‌آوری»
ترجمه کتاب «راهنمای تاب آوری» نوشته جنین والدمن و پاول زد جکسون توسط انتشارات پویش مدام راهی بازار نشر شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ کتاب «راهنمای تاب آوری» نوشته جنین والدمن و پاول زد جکسون به تازگی با ترجمه فرشید عبدی توسط انتشارات پویش مدام منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب که از مجموعه کتاب‌های کوچک مدیریت است خودآموزی شامل نکات، ابزار‌ها و تکنیک‌هایی است که افراد با مطالعه آن بتوانند هنگام سختی‌ها و مواجهه با مشکلات هرچه زودتر به حالت اولیه خود بازگردند.

فرشید عبدی استاد دانشگاه، مشاور، نویسنده و پژوهشگر در زمینه مدیریت ارتباط با مشتری است. وی به عنوان استاد دانشگاه و مشاور تاکنون ۳۰ کتاب و نزدیک به ۱۰۰ مقاله منتشر کرده است همچنین «مرکز دانش مدیریت ارتباط با مشتری» را تأسیس کرده است.



در معرفی کتاب آمده است:

درختان را در هنگام تندباد دیده اید؟ برخی از آن‌ها در معرض طوفان بلافاصله می‌شکنند و نابود می‌شوند، اما برخی دیگر هرچقدر وزش باد و طوفان سهمگین باشد، اگرچه شدت آن را حس می‌کنند، اما نمی‌شکنند. ریشه کن نمی‌شوند، تاب می‌آورند و قوی‌تر می‌شوند؛ هرچه خشک‌تر، شکننده‌تر و هرچه انعطاف پذیرتر، تاب آورتر! در مورد فلزات و مواد نیز همین طور است، اما انس‌ها چطور؟ تیم‌ها و سازمان‌ها چطور؟ ما در معرض استرس‌ها، حوادث، نگرانی‌ها و خسارت‌های بزرگ هستیم و با طوفان‌ها و تندباد‌های بی شماری مواجه می‌شویم.

آیا نیازمند ظرفیت بازگشتن از دشواری پایدار و ادامه دار و توانایی ترمیم خویشتن نیستیم؟ آیا نمی‌خواهیم نجات پیدا کنیم؟ آیا نمی‌خواهیم پس از طوفان قوی‌تر و توانمند‌تر ادامه دهیم؟ پاسخ چنین دغدغه‌های عظیمی در تاب آوری نهفته است.

این کتاب علی رغم حجم کمی که دارد به سوالات زیادی در خصوص تاب آوری پاسخ می‌دهد؛ تاب آوری چیست؟ کدام منابع درونی شماو سازمان تان به افزایش تاب آوری کمک می‌کند؟ تاب آوری چه دشمنانی دارد؟ هزینه‌های نداشتن تاب آوری برای افراد و سازمان‌ها چیست؟ چگونه می‌توانید میزان تاب آوری خود را بسنجید؟ چهار بعد تاب آوری کدام اند؟ برای افزایش تاب آوری چه ابزار‌هایی در دسترس داریم؟ ارتباط کمال گرایی با تاب آوری چیست؟ چگونه تیم‌ها و سازمان‌ها تاب آور شوند؟

بنابراین گستره‌ای از مدیران و کارشناسان و کارآفرینان باید توان تاب آوری خود را افزایش دهند و لازم است با مفاهیم و ابزار‌های تاب آوری آشنا شوند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

آیا شما انرژی خود را با نگرانی در مورد مسائلی هدر می‌دهید که نمی‌توانید بر روی آن‌ها تأثیری بگذارید؟ صرف انرژی به طور منظم بر روی نگرانی در مورد مواردی که فراتر از کنترل شما هستند، بلیتی یک طرفه برای افزایش اضطراب، ناراحتی و استرس محسوب می‌شود. استفن کاوی، نویسنده و پیشوای فکری مشهور رهبری، توصیه می‌کند فقط بر روی نگرانی‌هایی تمرکز کنید که بر آن‌ها تسلط دارید. کاوی به طور خلاصه «دایره نگرانی» را به عنوان تمام چیز‌هایی نشان می‌دهد که باعث نگرانی شما می‌شوند و سپس «دایره نفوذ» کوچک‌تری را (در داخل دایره بزرگ‌تر نگرانی) نشان می‌دهد، شامل مواردی که می‌توانید به صورت واقع بینانه‌ای آن‌ها را کنترل کنید.

هدف کاوی این است که شما انرژی خود را فقط صرف متغیر‌هایی کنید که می‌توانید در مورد آن‌ها کاری انجام دهید و فقط بر مشکلاتی تمرکز کنید که در «دایره نفوذ» شما قرار دارند.

این کار در عمل آسان به نظر نمی‌رسد، زیرا هر چه در مورد مسئله‌ای احساساتی‌تر باشید، بیشتر می‌خواهید از آن محافظت کرده یا آن را حل کنید. فارغ از اینکه توان حل مسئله را دارید یا خیر، اگر حساسیت به خرج دهید داخل دایره نگرانی می‌افتید و نگرانی و متعاقب آن استرس شما بیشتر می‌شود. مراقب بروز این مشکل باشید.

به جای اینکه به چیز‌هایی توجه کنید که نمی‌توانید بر روی آن‌ها تأثیری بگذارید، به چیز‌هایی اهمیت دهید که می‌توانید بر آن‌ها نفوذ داشته باشید به جای اینکه منفعل واکنش گرا باشید.

این کتاب در ۱۱۰ صفحه، شمارگان ۱۰۰ نسخه و قیمت ۱۴۹ هزار تومان عرضه شده است.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->